Arbitrage

Scheidsrechterscursus

Minimaal 2 keer per jaar organiseert de scheidsrechterscommissie een cursus. In ieder geval voor de A en B jeugd leden maar zeker ook voor ouders en senioren. Deze cursus is met ingang van het seizoen 2021 geheel online te volgen en af te sluiten. Na aanmelding krijg je toegang tot e-learning en na een aantal weken volgt er een online examen. Een week voor het examen is er een online vragenuurtje met een expert. Na het examen ontvang je een certificaat (geen scheidsrechterskaart meer) en ben je startbekwaam om te fluiten.

Door het jaar heen organiseren we Opfrismeetings voor op het veld en in de zaal. Hier kun je met elkaar en onder begeleiding van experts oefenen met fluiten. Voor startende fluiters is er voor de eerste drie keer een begeleidingsprotocol in werking. Dit protocol zorgt voor support op en naast het veld. De A en B jeugdleden worden ingezet bij het fluiten bij de C en D jeugd en zal op die manier de bekwaamheid vergroten.

De scheidsrechterscommissie werkt daarnaast aan een traject om meer mensen aan het fluiten te krijgen, zowel ouders als junioren. Elke zaterdag laten zij juniorenteams fluiten en supporten dat ook met aanwezigheid op de club, voor vragen en vooral ook support langs de lijn.

Spelbegeleider bij 3-, 6- en 8-tallen

Wedstrijden van 3-, 6- en 8-tallen worden door zogenaamde spelbegeleiders geleid. Elk team zorgt zelf voor 1 spelbegeleider, het maakt hierbij niet uit of je thuis of uit speelt.

11-tallen, scheidsrechters met scheidsrechterkaart

Bij de thuiswedstrijden van VVV 11-tallen zorgt het wedstrijdsecretariaat dat er bij de senioren scheidsrechters worden ingedeeld. Of je moet fluiten kun je zien in het wedstrijdschema. Vanaf de B-jeugd worden ook scheidsrechters ingedeeld. Het is KNHB beleid dat elke eerstejaars B-speler zijn/haar scheidsrechterkaart haalt en lagere wedstrijden (van D en C) gaat fluiten.